Στην τελική ευθεία η τοξωτή γέφυρα στην Τσακώνα.

Ξεκίνησαν χθες και αν δεν… χαλάσει ο καιρός, θα ολοκληρωθούν στις 17 Ιανουαρίου οι εργασίες σύνδεσης της τοξωτής γέφυρας με τον αυτοκινητόδρομο Παραδείσια - Τσακώνα. Η κατασκευή του τμήματος ξεκίνησε το 1991, παραδόθηκε το 2000, κατολίσθησε το 2003, ο νέος δρόμος (πλην της γέφυρας) παραδόθηκε το 2012 και -εκτός συγκλονιστικού απρόοπτου- ο δρόμος θα παραδοθεί ολόκληρος στην κυκλοφορία 25 χρόνια μετά την πρώτη έναρξη της κατασκευής του.

Για τη διευκόλυνση των εργασιών ισχύουν από χθες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στα τμήματα του δρόμου που θα συνδεθούν με τη γέφυρα, γι' αυτό οι οδηγοί θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Σύμφωνα με πληροφορίες, η γέφυρα ήταν έτοιμη αλλά οι εργασίες σύνδεσης καθυστερούσαν επειδή δεν είχε βρεθεί τρόπος χρηματοδότησης των έργων σύνδεσής της με τον αυτοκινητόδρομο. Φαίνεται όμως πως βρέθηκε λύση για το χρηματοδοτικό πρόβλημα και αν όλα πάνε καλά, στις 17 Ιανουαρίου θα παραδοθεί στην κυκλοφορία ολόκληρο το τμήμα Παραδείσια και θα μπει τέλος στην “περιπέτεια” που ξεκίνησε με την κατολίσθηση του δρόμου το 2003. Υπενθυμίζουμε ότι τα 12 χιλιόμετρα του Παραδείσια - Τσάκωνα κατασκευάστηκαν σταδιακά και με διαδοχικές εργολαβίες την περίοδο 1991-2000 από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και δόθηκαν στην κυκλοφορία το 2000. Τρία χρόνια αργότερα, τον Φεβρουάριο του 2003, ο δρόμος κατολίσθησε και οι οδηγοί επέστρεψαν στις στροφές της Τσακώνας. Ο νέος δρόμος ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις 28 Ιουνίου 2006 με αρχική προθεσμία ολοκλήρωσης το 2009 και ολοκληρώθηκε, πλην της μεταλλικής γέφυρας Τσακώνας, το 2012. Πριν τρία χρόνια, το Δεκέμβριο του 2012, παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νέος αυτοκινητόδρομος Παραδείσια - Τσακώνα με παράκαμψη στο τμήμα της τοξωτής γέφυρας. Τον Ιανουάριο, 25 χρόνια μετά την πρώτη έναρξη κατασκευής του Παραδείσια - Τσακώνα, θα παραδοθεί το τελευταίο τμήμα του, η τοξωτή γέφυρα.

Η μήκους 390 μέτρων γέφυρα στηρίζεται σε τρία σημεία: ένα σε κάθε άκρο της (ακρόβαθρα) και ένα που βρίσκεται πλησιέστερα στην αρχή της (μεσόβαθρο). Αυτό το τελευταίο είναι και το σημαντικότερο: πρόκειται ουσιαστικά για μια γιγάντια πρόκα, αποτελούμενη από 4 πηγάδια, που φτάνουν σε βάθος 15 μέτρων και θα εξασφαλίσουν τη σταθερότητα της γέφυρας. Από το σημείο εκείνο ξεκινά το τοξωτό κομμάτι της γέφυρας, μέγιστου ύψους 30 μέτρων, που καταλήγει στην απέναντι άκρη. Στα δύο τόξα, ένα σε κάθε πλευρά, στηρίζεται το μεταλλικό κομμάτι της γέφυρας, πάνω στο οποίο βρίσκεται το οδόστρωμα.

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Διεύθυνσης Αστυνομίας Αρκαδίας, από χθες Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου έως την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου «η κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Καλαμάτα, πριν την περιοχή της γέφυρας, θα περιοριστεί σε μια λωρίδα κυκλοφορίας και μέσω του υφιστάμενου Ανοίγματος Εκτακτης Ανάγκης (ΑΕΑ), περί την χιλιομετρική θέση 202,072, θα εκτραπεί σε μία λωρίδα στο τμήμα της οδού (αριστερός κλάδος), που χρησιμοποιείται για την κατεύθυνση προς Τρίπολη. Η κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Τρίπολη στην περιοχή της γέφυρας θα παραμένει στην παρακαμπτήρια οδό (υφιστάμενη κατάσταση). Επειτα από την περιοχή της γέφυρας θα περιορίζεται στην δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας (η αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας θα χρησιμοποιείται για την κατεύθυνση προς Καλαμάτα) έως την χιλιομετρική θέση 202,072, για εργασίες διαμόρφωσης του οδοστρώματος του δεξιού κλάδου του αυτοκινητόδρομου στην περιοχή της γέφυρας στο τελικό υψόμετρο, στο τμήμα από τη χιλιομετρική θέση 204,572 έως τη χιλιομετρική θέση 204,722».

Σε δεύτερη φάση, που θα αρχίσει το αργότερο την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου και θα διαρκέσει τουλάχιστον έως την Δευτέρα 11 Ιανουαρίου, «η κατεύθυνση της κυκλοφορίας προς Καλαμάτα, στο τμήμα από τη χιλιομετρική θέση 202,072 μέχρι τη χιλιομετρική θέση 204,572, θα επανέλθει στον δεξιό κλάδο του αυτοκινητόδρομου έως την χιλιομετρική θέση 204,572, όπου θα περιορίζεται στην δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας και θα διέρχεται από το ήδη κατασκευασμένο τμήμα του αυτοκινητόδρομου και στη συνέχεια από τη γέφυρα, σε μία λωρίδα κυκλοφορίας. Η κατεύθυνση κυκλοφορίας προς Τρίπολη θα εξυπηρετείται μέσω της παρακαμπτήριας οδού, όπως στην υφιστάμενη κατάσταση, προκειμένου να υλοποιηθούν οι αναγκαίες εργασίες στην περιοχή της κεντρικής νησίδας και των αριστερών λωρίδων κυκλοφορίας του αυτοκινητόδρομου, στις περιοχές εκατέρωθεν της γέφυρας.

Σε τρίτη και τελευταία φάση, που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 17 Ιανουαρίου, «στις εκατέρωθεν της γέφυρας περιοχές και οι δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας θα περιοριστούν στην αριστερή λωρίδα του αντίστοιχου κλάδου, για εργασίες τελικής διαμόρφωσης στις δεξιές λωρίδες και τις πλευρικές οριογραμμές του αυτοκινητόδρομου.

Γράφτηκε από την  

 

 
http://anodorio.blogspot.gr/